Alla inlägg under september 2012

Av whitetrashmorsan - 30 september 2012 21:50



eftersom man inte är gjord av pengar,och kan fylla på frysen o kylen hur som helst, så måste ju hela stanh*lveten bli utan ström idag. Det händer ju inte allt för ofta. Nu är allt tillbaka iallafall utan kanalerna. får leva med 1:an, 2:an o 4:an.

När vi endå åkte te "P" så tog vi med oss en del av frysvarorna ( låter ju heltokigt...seriöst?) o tryckte in där. I den här hålan är de ju inte allt för snabba med att fixa saker så , så man visste ju inte när strömmen skulle va tebak o hur mycke som skulle förstöras.(förvånad att vi har fått tebaka strömmen idag.)

När vi var hemma hos P iallafall så passade vi på att städa o grejja i trädgården:) Var ju så gött väder!

Lillan krattade, och grabbarna klippte gräset. Stora grabben har nog hittade sitt "kall"...hihi...han klippte så gräset sprutade runt han..hahha...och fort gick det med:)


När vi sen kom hem så var ju strömmen iallafall tebaka så då ble det pannkakor¨, sylt o grädde te kvällis...alla nöjda o spymätta.


Imorgon kör vi ekorrehjulet igen

Av whitetrashmorsan - 30 september 2012 18:45

Måste ju bara visa mitt fynd jag gjorde på bakluckeloppisen. Sötaste lilla kistan :) lr vad tycker ni?

Av whitetrashmorsan - 30 september 2012 13:15


Man kan ju tycka att barnen kunde vara lite lugnare o tröttare idag efter gårdagens kräftskiva,men icke. Full rulle som vanligt här hemma. Tösen har byggt en "bil" åt lillebror hon kör runt honom i..fullt ös!

jag o "P" är därimot lite slöare.

funderade på att börja städa men kom på att det känns som ett smartare drag när barnen lugnat sig lite ikväll, annars ser det lika dant ut igen om en kvart.

Så nu blir det slöglo på Austin Power o kanske baka en kladdkaka med grädde te e.m hmmm....

Av whitetrashmorsan - 27 september 2012 19:01


Precis hemkommen. Haft lite egentid med stora älsklingen, medan barnens morbror vart här som barnvakt. (Han ä guld värd som ställer upp som barnvakt.)

Det blev pizza o "Big bang" i grannkommun. skönt att bara kunna sitta o ta det lungt   


Imorse blev jag bortskämd med sovmorgon oxå av älsklingen :) medan jag låg o fick sova gick han upp med lilleman. Så himla snällt!


nej nu ska barnen strax sova, lillen håller redan på att somna i "P"s knä.


Hej!

Av whitetrashmorsan - 27 september 2012 16:48

Så skönt att vara barnfri 2 timmar med älsklingen:)
Det börjar vi fira med pizza:)

Av whitetrashmorsan - 26 september 2012 09:53

Det är ju tusan! Har tappat kvittot på kläderna jag köpte igår:( behöver ju ändra storlek på on-picen. Håller tummarna för att den går att byta iallafall...

Av whitetrashmorsan - 25 september 2012 19:37


Vilken rörig dag!

Lillen har vart ledsen nästan hela dagen. Vet inte vad jag ska göra för att få honom nöjd o glad? Han gråter för allt! Jag känner mig som värsta morsan:( Inget gör honom glad. ( eller jo, lite glader blev han ju för sin one-pice.. men det vände snabbt) Känner mig helt slut..man vill ju inte se sina barn ledsna..och ännu värre är det ju när man inte vet varför.

Fattar inte...nu har han vart så här, så länge...flera veckor!!!

Nu är han iallafall lugn o ligger o snuttar tumme i "P" knä. Lille hjärtat  


Ska försöka baka klart bullarna jag börjat med nu..dumlekakorna är klara redan iallafall.

..Tvättstugan ska bli klar med. Sen ska jag inte göra många järn mer ikväll.


Jo, jag ska se på "Lorax " med "P".Barnen kollar på den nu på svenska..asrolig är den...hihi...såjäkla söta figurer.. men nog bättre på engelska, så vi tar den på det senare..




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<<
September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards